Történt ugyanis, hogy a cégnél egy néhány napos kiruccanást kell tennem a friccekhez, persze mikor máskor, ha nem a nyár kellős közepén, amikor az ember legszívesebben a családjával lógatná a lábát és a pecát a Balcsin. Ha már lúd, legyen kövér, mindezt három nappal előbb közölték, mint ahogy indulnom kellett volna. A meló hétfőtől Münchentől egy köpésre, Fürstenfeldbruckban van (nem, nem a Szentgotthárd melletti Fürstenfeld az, először én is örültem mikor meghallottam a munkahelyemen). Ha Budapest-München út, akkor négy lehetőség van: kocsi, busz, repülő, vonat, nekem ez utóbbi volt a választásom, nem sok kedvem lett volna 30 fokban vezetni/buszozni, de a ferihegyi terminál nélkül is elég jól megvagyok már egy ideje. Szóval megvetettem a vonatjegyet és összedobtam az útipoggyászt, és irány Bajorország, a jó sörök hazája. Az asszony nem volt túl boldog (én sem túlzottan), és mivel a hétvégére a cápás állatkert volt betervezve, annak ellenére, hogy a Keletiből terveztem az indulást, végül Kelenföldön szálltam fel. Eleve a délutáni első vonattal terveztem az utazást, az 2-kor indul Kelenföldről, így csomagokkal mentünk a Camponába, ahonnan egyből irány Kelenföld.
A Kelenföldi pályaudvar P+R ellátása (a 4-es metró miatt) elég jó, Őrmezőn és az Etele téren is rengeteg parkoló van, amelyeket hétvégén a kutya sem használ. Kicsit korán érkeztünk, az őrmezei oldalt választottuk, innen egy kulturált üvegkalickán és folyosón lehet eljutni az aluljáróba. (Ha valaki nem ismeré annyira Kelenföldet: két aluljáró van, az egyik az "eredeti" MÁV által épített és fenntartott, minősíthetetlen állapotú, a másik pedig az újabb, BKK által az M4 építésekor kialakított, viszonylag európai. A kettő párhuzamosan fut a sínek alatt, de mintha csak két párhuzamos univerzum lenne.)
Leértünk az aluljáróba, ahol iszonyatos zsibvásár fogadott, tele volt bőröndös turistákkal. Na, mondtam is magamban, itt legalább nem kell szégyenkeznünk, ráérünk majd akkor, ha elkeverednek az állomásépületbe, a belváros valamelyik aluljárójába, vagy esetleg a 3-as metróba. Csodák csodájára az aluljáró tele volt sárga MÁV Start mellényes alkalmazottakkal, akik a jegyautomaták előtt kígyózókat segítették. Mivel diákmunkások voltak, és nem a MÁV saját alkalmazottai, így szintén nem kellett szégyenkezni, az előttünk bizonytalankodó Japánokat is egészen jól eligazították. Itt a családtól búcsút vettem, mert még 30 perc volt a vonat indulásáig.
Annak ellenére, hogy az aluljáróra nem lehetett panasz, igyekeztem mielőbb a felszínre jutni, mivel az embertársaimnál azért szívesebben nézegetem az induló-érkező vonatokat. Kelenföld ebből a szempontból is jó választás, itt azért még ilyenkor is történik valami. Bámészkodásomat egy zaklatott német család férfitagja szakította félbe. Ijedt arccal vázolta a szituációt: leszálltak a vonatukról, lementek az aluljáróba, mivel volt még idejük, vettek ezt-azt, majd a korábban kinézett vágányra feljöttek és vártak, de egyszer csak bemondták, hogy a vonat nem arra, hanem a 10-es vágányra érkezik. Ezt persze ők nem értették, hiszen belföldi vonat lévén csak magyarul mondták be, naná. Amikor látták, hogy az ott várakozók csapatostul megindultak, kérdezősködni kezdtek, hogy mit mondtak be, végül az egy másik utas fordította le nekik. Amikor lementek az aluljáróba, akkor jött a következő meglepetés: a korábbi csilli-villi aluljáró eltűnt, és egy másik aluljáróban találták magukat. Nem baj, gondolták, és rohantak a nagyobb számok irányába, csakhogy az 5-6-os szám után sokáig nem volt feljáró, egyszer csak a 14-es következett, a köztes vágányokat elvitte a cica. Gyorsan felvilágosítottam, hogy Magyarország gazdag ország (vagyis inkább Németország, hiszen nagyrészt ők finanszírozzák ma is a főterek letérkövezését), így nekünk két aluljárónk is van és szerencsétlenségükre ők másodszorra a "retro" aluljárót találták meg, ahonnan viszont a 7-10 vágányok nem érhetők el. Teccik érteni ugye? A MÁV nem tart fenn olyan aluljárót, amin keresztül az összes saját (!) vágánya elérhető. Bele sem tudok gondolni, mi lenne, ha pl. Tarlós úr végleg összerúgná a port a kormánnyal mondjuk a 3-as metró kapcsán és lezárná a saját aluljáróját bosszúból.
Ebből kellene egy külföldinek rájönni, hogy mi is van. Magyarként sem könnyű.
A Railjet végül időben érkezett és indult is el, tele volt az országimázsunktól elbűvölt mosolygós turistával (persze lehet, hogy annak örültek, hogy végre elhagyják ezt az országot). Én meg már nemsokára Ausztriában suhanok és alig várom, hogy megérkezzek és felhörpintsek egy jó bajor sört.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése