2017. július 30., vasárnap

Száz vasutast, ezeret

A minap olvastam az újságban, hogy a vasutat is elérte a munkaerőhiány. Vicces, mert az átlagember ez alapján azt gondolhatja, hogy eddig minden rendben volt, pedig a nagy lófaszt. Eddig is nehezen találtak embert sok helyre, vagy ha találtak is, jobb lett volna, ha nem veszik fel. Ilyen lehetett például a minapi kaller von Dunakeszi is. Na de most, mivel már az újság is megírta, teljesen hivatalos: munkaerőhiány van a vasútnál!
A cikkből kiderül, hogy a 38 ezres létszám mellett 399 embert keresnek, na most, ha jól számolom, az 1%. Végezzünk egy gondolatkísérletet. Tegyük fel, hogy a hiány egyenletesen oszlik el minden szakma között, ha így lenne, nem is lenne probléma, de sajnos nem így van. Fogadjunk, hogy vezérigazgatóból, igazgatósági tagból és egyéb vízfejből nincs hiány, akkor hát mi a helyzet?

"A vállalat tájékoztatása szerint nincs elég váltókezelő, tolatásvezető, pénztáros, jegyvizsgáló, járműszerelő, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, forgalmi szolgálattevő, mérnök."
A nagy büdös helyzet az, hogy a korábban megbecsült, és mindenki által irigyelt vasutas szakmát sikerült a béka segge alá zülleszteni és ma sem tesznek érte semmit, hogy a helyzet változzon.

Természetesen gyorsan meg kell nyugtatni a népet, nehogy a itten forradalom legyen, vagy egy baleset miatt netán felelősöket kezdjünk keresni:

 "A MÁV szerint az a veszély nem fenyeget, hogy a munkaerőhiány miatt nem tud elindulni valamelyik járat, a lapnak küldött válaszban hangsúlyozták: a létszám mindössze egy százalékkal marad el a tervezettől, írja az MTI."
Nincs itt semmi látnivaló, tessenek kérem oszolni! Meg is született a nagy ötlet: MLM, avagy piramisjáték. Jól hallom, egy állami vállalatnál, a vasútnál, hallatlan, aki új kollégát szervez be, 35 ezer forintot kap.
Egyszerűbb lett volna a körülményeket javítani az elmúlt 20-30-50 évben és lenne elég dolgozó a 35 ezer forint nélkül is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése